Victoria Beckham - chat with WWD


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Victoria Beckham chats with WWD about social media, her Twitter strategy and her favorite style apps on her iPad.



WWD: You launched a Facebook page Tuesday. Why now?
Victoria Beckham: It’s something I’ve been talking about doing for the brand for a long time and so it wasn’t a question of a specific time — it just happened to be ready for launch now and I am really excited at the possibilities for my brand messaging that it opens up.



WWD: You’ve become quite the avid tweeter since joining Twitter last year. Now, you have more than 3.3 million fans. To what do you attribute such rapid fan growth?
V.B.: It’s been a really interesting experience. I would imagine some of the growth can be linked to the fact that I try to give some personal insights to my followers as well as keeping them abreast of the business. I also think that my fans and customers really get to know me and my sense of humor through my tweets. I think people see the real me.



WWD: How would you describe your Twitter strategy?
V.B.: It’s to build an engaged audience through both personal and brand messaging. I used Twitter a lot during last season and particularly during New York Fashion Week. It gave me the opportunity to share the experience of the show with everyone following me. That’s something I plan to continue.



WWD: Does this extend to all social media outlets, including Facebook?
V.B.: Facebook is definitely more brand focused although I hope to be able to bring my personality to the page. Twitter for me is more personally focused.



WWD: What type of content can we expect on your Facebook page?
V.B.: Through both Twitter and Facebook I’m looking to provide a sneak peek at the world of the Victoria Beckham brand with a global reach. You can expect to see exclusive photos, video and behind-the-scenes content. Also celebrity images, archive material relating to past collections and all up to the minute news — anything relevant pertaining to the brand and each of its categories. It’s also really important to me that the page is visually strong and I have spent a lot of time working on that aspect within the Facebook structure.



WWD: What is your favorite digital medium?
V.B.: I really don’t have one at the moment! I am really enjoying learning about each of them as I use them and engage with my followers. I must say, I do like using style apps on my iPad, and I also like to shop online. I love Net-a-porter in particular. Being a working mum with four children having the ability to shop online is wonderful.

Thank you so much, WWD!

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Español:


WWD: Lanzaste tu página de Facebook el martes. ¿Por qué ahora?
 Victoria Beckham: Hace tiempo que vengo hablando sobre hacer una página para la marca y no era cuestión de un momento determinado – simplemente estaba lista para ser lanzada ahora y estoy muy contenta con las posibilidades que abre para comunicar a las personas sobre mis diseños.

WWD: Te has convertido en una ferviente twittera desde que te uniste a esa red social el año pasado. Ahora te siguen más de 3millones personas ¿A qué atribuís el rápido crecimiento de seguidores?
V.B.: Usar Twitter ha sido una experiencia interesante desde el comienzo. Creo que parte del crecimiento se debe al hecho de que trato de compartir cosas personales con mis seguidores, además de mantenerlos informados sobre la marca. También creo que mis fans y mis clientes pueden conocer cómo soy y mi sentido del humor a través de mis tweets. Mis seguidores pueden ver quién soy realmente.

WWD:¿ Cómo podrías describir la estrategia de tu Twitter?
V.B.: Lo utilizo para construir interés en la audiencia a través de mensajes personales y sobre mi trabajo. Usé mucho mi twitter durante la Semana de la Moda la colección pasada. Me brindó la oportunidad de compartir la experiencia del desfile con todos mis seguidores. Eso es algo que planeo continuar haciendo.

WWD: ¿Esto se extiende a todas las redes sociales, incluyendo Facebook?
V.B.: Mi Facebook está definitivamente enfocado a la marca, aunque espero poder llevar un poco mi personalidad a la página. Para mí, Twitter es más personal.

WWD: ¿Qué tipo de contenido podemos esperar de tu página de Facebook?
V.B.: Quiero utilizar ambas redes sociales para brindar a nivel global una pequeña mirada al mundo de la marca Victoria Beckham. Pueden esperar ver fotos y videos  exclusivos, así como material detrás de escena. También imágenes de celebridades, material de archivo sobre colecciones pasadas y todas las noticias minuto a minuto — todo lo relacionado a la marca y cada una de sus categorías. Es muy importante para mi que la página tenga fuerza visual y pasé mucho tiempo trabajando sobre las estructuras de Facebook para lograrla.

WWD: ¿Cuál es tu medio digital preferido?
V.B.: Realmente no tengo ninguno por el momento! Disfruto aprender sobre cada uno ya que uso ambos para contactarme con mis fanáticos. Debo confesar que me gusta mucho utilizar aplicaciones en mi iPad, y también hacer compras por Internet. Me encanta Net-a-porter. Al ser una madre de cuatro hijos que trabaja, es maravilloso tener la posibilidad de hacer shopping por Internet.

1 comment:

Anonymous said...

Ahnny!!! En castellano pliiss!!! ;)